23 Temmuz 2016 Cumartesi

Size Katılıyorum Ama Gülmekten - Niyazi Karabulut

Kitap Adı: Size Katılıyorum Ama Gülmekten
Yazar: Niyazi Karabulut
Yayınevi: Carpe Diem
Sayfa Sayısı: 172

ALINTI VE YORUM BİR ARADA


Bu sefer de böyle olsun dedim. Kitabın isminden mizah ağırlıklı gibi görünüyor ama kitap kesinlikle mizah ağırlıklı değil. Daha çok düşündürücü olmuş. Yer yer mizah da ağır basmış.

''Diğerleri dünyaya bakıyor ve 'neden' diye soruyorlar. Ben bambaşka bir dünya düşünüyor ve 'neden olmasın' diye soruyorum''
Bobby Kennedy

Bu sözün bir benzerini başka bir kitapta okumuştum. Gerçekten çok sevdiğim bir söz. Ben de neden olmasın diyenler arasında olduğum için mutluyum.

Cesurlar bir kere ölür, korkaklar bin kere.
İngiliz Atasözü

Başkalarını sık sık affedin, ama kendinizi asla.
Brezilya Atasözü

Yabancı filmlerden Türkçeye çevirilmeye çalışılan yerlerden bahsetmiş yazar. Bir de yanına bizdeki orijinalini yazmış.

Biri bana burada ne olduğunu anlatsın.
(Neler oluyor lan burada!)
Hadi bir pizza söyle.
(Gel bak mis gibi menemen yaptık.)
Korkarım seni öldüreceğim.
(Kelime-i şehadet gelir ulan')
Aman Tanrım şimdi ne yapacağız?
(Ayvayı yedik oğlum.)

BU NE PERHİZ BU NE LAHANA TURŞUSU
(SAYFA 62'NİN TAMAMINI ALDIM)
Bir tarafta insanlar açlıktan ölüyor, ölenlerin resim ve görüntülerini çekenlere ödüller dağıtılıyor. 
Açlık sefalet diz boyu, fiyatlar düşmesin diye sebzeler denize dökülüyor.
Bir tarafta insanlar çöplüklerde yiyecek ararken diğer taraftakinin çöpe attığı gıda, berikinin mutfağında yok.
Nüfus planlaması için harcanan paralar doğacak çocukları krallar gibi yaşatacak miktarda.
Silahlanmaya yapılan yatırım, sağlık harcamalarının yüzlerce katı...

Bu sayfa kitaptaki en güzel yer bence. Yazarın tespitleri mükemmel. Siz siz olun dikkat edin. Hadiste dediği gibi yiyin için AMA israf etmeyin. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Okuduysan ses ver!