20 Nisan 2018 Cuma

Deliler Boşandı - Aziz Nesin




Merhaba arkadaşlar, bir Aziz Nesin kitabı ile daha birlikteyiz. Yazıma yine her zamanki gibi Aziz Nesin etkinliğini düzenleyenlere teşekkür ederek başlayacağım :) işte ediyorum, iyiki bu etkinliği yaptınız teşekkürler :)

Artık kitaba geçelim :) Deliler boşandı kitabı hikayelerden oluşan bir kitap. Kitabın adını alan ilk hikaye deliler boşandı hikayesini ayrı bir sevdim. İnsan diyor keşke tüm deliler böyle olsa, başımızda deliler olsa :) akıllı diye başımıza geçen insanların yaptığı saçma işler anlatılıyor...

Aziz Nesin'in daha önce 2 romanını okuduğum için mi bilmem onlar daha güzel geldi bana. Sanırım roman oldukları için. Çünkü hikayeler kısa oluyor. Tam alıştım güzel gidiyor devamı nerede derken bakmışsın bitmiş. En sevdiğin dizinin sezon finali diye bitip yayından kalkması gibi bir şey bu :)

Sinekler olmasa hikayesini okurken ne güldüm ya. Bazı kısımlarında kendimi gördüm. Erteleme hastalığı. Hayat geçip gidiyor, okul bitse, askerlik bitse, iyi bir işim olsa, evlilik olsa, çocuklar olsa, çocuklar büyüse, emekli olsa derken aha bir gün ölüp gidiyoruz. Ve hepsini göreceğimiz de garanti değil. Yapmak istediğimiz şeyleri bir an önce yapmalıyız. Üşenme, erteleme, vazgeçme! Üşenirsen ertelersin, ertelersen vazgeçersin. Umarım vazgeçenlerden olmayız. Bunları hatırlattığı için teşekkür ediyorum Aziz Nesin'e :)

Yeni bir kelime öğrendim. Musafaha: el sıkılmak selamlaşmak demek. Öyle güzel bir hikaye ile anlatılmış ki unutmam ama belli kaptırıp Mustafaha falan derim :))

Aziz Nesin biraz abartılı sandığımız bir hikaye ile olsa da boşanan ailelerde ortada kalan çocukları anlatmış. Aslında hiç abartı değil. Az bile söylemiş. Yaşamayan veya yakınında görmeyenin bilmesi, anlaması zor. Mesela şöyle de diyebilirdi: anne babasının tartışması, mahkemesi, kavgası yüzünden henüz 3. Sınıfa gitmekte olan çocuk, 3 yılda 3 okul ve 3 ev değiştirdi...
Ve hikayenin sonunda olduğu gibi hayat devam ediyor. Ayrılanlar tekrar evleniyor, tekrar çoçuk sahibi oluyor...

Hani bir olay olur deriz hem suçlu hem güçlü. Kimse karışmaz. Bir kişi sesini yükseltir, bakarsın hepsi onun arkasında. Başka zaman gelir sesini yükselten farklı bir şey der yine aynı kişiler onun arkasında. Aziz Nesin'in kitabı eski olsa da kitapta olan şeyler günümüzde de hâlâ oluyor. Öyle bir konu ki olmaya da devam edecek. Ne diyebilirim ki yaşıyoruz çok şükür! Çok şükür!

Son olarak Yaşar Ne Yaşar Ne Yaşamaz kitabında geçen Çanakkaleli Kamil kaleci bu kitapta da vardı gözümden kaçmadı.
 



Arka Kapak

Gazeteci yeni tımarhane müdürüne soruyordu:
-Siz daha dün, delileri kaçırmamak için çalışanlar arasında değil miydiniz?
Müdür bu soruya,
-Evet, diye karşılık veriyordu.
-İçeri kapatılanların akıllı olduklarını bilmiyor musunuz?
-Biliyorum.
-Sizi buraya kim müdür yaptı?
-Deliler.
-Öyleyse, nasıl oluyor da, kendiniz de akıllı olduğunuz halde içerdeki akıllı arkadaşlarınızı dışarı bırakmıyorsunuz?
Müdür, bu soruya çok kısa ve kesin şu cevabı vermişti:
-Arkadaş, vazife vazifedir. İşte o kadar.
Yine düne kadar akıllı olan hastanenin müdür yardımcısı, gazetecinin bu sorusuna,
-Beyanat vermeye yetkili değilim, diye cevap vermişti

Müdür bu soruya çok kısa ve kesin şu cevabı vermişti:

– Arkadaş, vazife vazifedir. İşte o kadar."


Alıntılar

Bakan, maçı durdurup hakeme sordu:

-Ne yapıyorsunuz?

-Futbol maçı efendim.

-Bu maç dediğiniz şey nedir?

-Spordur efendim.

-Spor ne işe yarar?

Hakem iyi bir konu yakaladığından bütün bilgisini göstermek için konuşmaya başladı:

-Efendim, spor bedeni geliştirir. Sağlam bedende sağlam kafa bulunur. Bu yüzden memleket gençliğinin iyi yetişmesi, gelişmesi, canlı, çevik olması için spora çok önem veriyoruz.

Bakan,

-Peki ama, dedi, gördüğümüze göre bu futbol denen sporu, şu çayırdaki yirmiiki delikanlı yapıyor. Bu seyreden altmışbin kişiye ne oluyor? Yoksa insan maçı seyrederken de gelişiyor, kuvvetleniyor mu?


Puanlama

Aziz Nesin kitabında güzel ders vermiş yine. Kitaba 10 üzerinden 10 veriyorum. 

2 yorum:

  1. Merhabalar yazınız son derece başarılı,blog dünyasında yeniyim hepinizi davet edip bloglarıma bakmanızı tavsiye ederim. Bu arada sizi GFC den takibe aldım banada beklerim.İzmeye alırsanız sevinirim
    cagdasipekk.blogspot.com

    YanıtlaSil

Okuduysan ses ver!