2 Ocak 2021 Cumartesi

2020 Raporu

 Merhaba arkadaşlar. 2020 de bitti gitti. Biz de adet gereği böyle bir yazı yazıyoruz yine. :)) 2020 senesi çok ilginçti. Geçen sene bu vakitler neler olacağını tahmin etmek şöyle dursun bir kenara, böyle şeyler olacak diye birileri anlatsalar güler geçerdim. Eminim böyle düşünen çok kişi vardır. Umarım 2021 daha iyi olur, ne diyebiliriz başka... 

Neyse bu blog sitesini okuduğum ve izlediğim şeyleri yazmak için açmıştım. Giriş bölümünü geçtiğimize göre sadede geleyim. 

1000kitap istatistiklerine göre 2020'de 84 kitap okumuşum bu da yaklaşık 16 600 sayfaya denk geliyor. Yılın başında hedefim 52 kitaptı. Fakat hedefe ulaştım diyemiyorum. Çünkü bu sene benim için tam bir anime ve manga senesi oldu. 

Okuduğum Kitaplar

1. Güzel Bir Hayat - J.K. Rowling

2. Deniz Martı ve Çocuk - İzzet Irmak

3. Hobbit - Tolkien

4. Androidler Elektrikli Koyun Düşler Mi? - Philip K. Dick

5. Bir Mekteptir Oruç - İhsan Şenocak

6. Ruhların Kaçışı - Andrew Osmond

7. Vahşetin Çağrısı - Jack London

8. Yeraltından Notlar - Fyodor Mihayloviç Dostoyevski

9. Fırtına - William Shakespeare

10. Hamlet - William Shakespeare


Evet bitti. Bu kadarcık. Geri kalanlar tamamen manga çünkü. 1000kitap'ta her manganın cildi ayrı bir kitap gibi kaydediliyor. Bence saçma bir sistem ama yapacak bir şey yok. Her cilt 200 sayfa oluyor. 74 Cilt manga okumuşum demek ki. Kaydetmediğim birkaç cilt de olabilir, önemli değil. Yazmışken okuduğum mangaları da yazayım. Okuduğum kadarını yazıyorum.

Akame ga Kill 15 cilt 

Yakusoku no Neverland 20 cilt (3 tanesini kayıt etmemişim)

Shingeki no Kyojin 23 cilt (manga devam ediyor daha)

Claymore 19 cilt (yarım bıraktım belki devam ederim)


Manga okumak ayrı bir dünya. 2021'de yine 52 kitap okuma hedefi koydum kendime. Ama bu sefer manga kayıt edersem hedefi de artıracağım. Böylece hedefe ulaşmış gibi hissetmem. Bir de mangalarda şöyle bir şey var. Resimler yazılardan çok olduğu için okuma hızı da farklı oluyor. Ben 200 sayfalık bir cildi yaklaşık 1 saatte okuyorum. Gaza gelip 1 günde 5 cilt okuduğum zamanlar bile oluyor :)) Hızlı okuyan bir arkadaşıma sordum. 40 dakikada 1 cilt okuyorum demişti :)) Hiç manga okumayanlara tavsiyem, eğer ki starwars ve marvel filmlerini seviyorsanız kesinlikle anime/manga dünyasını da seversiniz. Benden demesi. Daha fazla gecikmeyin. :))


İzlediğim şeylere gelince, 2020'de hiç dizi izlemedim. Film olarak da 5-10 tane belki izlemiş olabilirim. Ama izlediğim animeleri myanimelist hesabıma kaydettiğim için biliyorum. Tam 72 tane anime bitirmişim. Hepsini yazmayacağım. Anime severler için link bırakıyorum şuraya. 

https://myanimelist.net/animelist/KiritsuguKougami&view=tile&status=2


Anime izlerken tamamen zevk için izledim ama yine de bir şeylerin farkına vardım. Animeler sayesinde tanıştığım bir arkadaşımın sözünü de buraya yazmak isterim: "Animeler bir şeyler öğrenmek için değil, geniş bakış açıları kazanmak içindir. " Ben de animelerden birkaç ilham almış olabilirim. Mesela iki tane de replik bırakıp yazıyı bitireyim artık. 




Bu replikler animelerden kısa sahneler sadece. Gerçekten bu animeleri izleyince arkadaşlığın değerini daha çok anlayıp, daha çok arayıp sordum. İkinci replik sayesinde de içimdeki gezme dürtüsü açığa çıktı. Tabii 2020 şartlarına göre değişiklik yaptım biraz. Kimseye zararı olmadan kendimce bisiklet turları yaptım. Aylık 200-300 km bisiklet sürdüm böylece. Hem gezdim, hem fotoğraf çektim, hem spor yaptım, hem de en önemlisi eğlendim. Mola verdiğim yerlerde de kitap okumayı ihmal etmedim. 2021'de daha çok bisiklet sürmeyi planlıyorum. :))


Bu sene de böyle geçti gitti işte. Sizin seneniz nasıldı? 2021 için planlarınız var mı? Yorumlarınızı bekliyorum. Bir dahaki yazımızda görüşmek üzere. 


4 yorum:

  1. Manga ve anime dolu bir yıl olmuş. Ben iki dünyaya da çok uzağım.

    Mangaları basılı olarak mı satın alıyorsun? Günde beş cilt bitirebildiğine göre maddi olarak baya zorluyordur seni. Gerçi fiyatlarını bilmiyorum ama son dönemde kitap fiyatları fırladığı için onlar da çok ucuz değildir.

    2021 umarım geçen yılı aratmaz. Çok daha verimli ve mutlu bir yıl geçiririz :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Manga satın aldığım da oldu evet ama manga piyasası olarak Türkiye çok geride. Zaten gönüllü çevirenler olmasa da manga yayınlayanlar da olmazdı. Şimdi manga yayınlayanlar, basılı satanlar arttıkça telif hakkı sebebi ile gönüllü çevirmenler azalıyor. Ne yaman çelişki değil mi? Basılı olmayan mangaları merak edenler yine internet üzerinden indirmeden okuyabiliyor. Ben de öyle okudum çoğunlukla.

      2021 umarım herkesin istediği gibi bir sene olur. :)

      Sil
  2. Selam uzun zamandır buralarda yoktum şimdi yeni bir blogla geri döndüm sizi de takipteyim. Rica etsem sizde bloguma bi göz atıp takip eder misiniz ? :)

    YanıtlaSil

Okuduysan ses ver!