5 Temmuz 2016 Salı

Bayramlık Kitap


Miillet bayram yaklaşırken bayramlık elbise alır, hediye alır falan ama ben kitap alırım :))
Yukarıdaki kitapları yakın zamanda sürekli alışveriş yaptığım kitapyurdundan aldım.Aldıklarıma geçecek olursak öncelikle şu sağda gördüğünüz kitap ayraçları tam 36 tane :)) kitapyurdu sağolsun 36 Osmanlı padişahı için kitap ayracı yapmış ve sadece 62 kuruşa geldi bana. Gerçi resimde 36 tane yok bazılarını hediye ettim bile :) Diğer kitaplar

Sefiller - Ötüken yayınları tam 3 cilt 1981 sayfa ciltli müthiş bir kitap. Bu kitabın uzun zamandır baskısı yoktu sebebini bilmiyorum tam da nadirkitap'tan ikinci el mi alsam diyordum yaklaşık bir ay önce tekrar baskı yapmış alabildiğime sevindim. Sefillerin ötüken yayınlarından çektiği var belki de herkesin bildiği bir şey. Buraya da yazmak isterim.
“Halt etmişsin sen! Senin harflerinde estetik bir düzen olsaydı, senin medeniyetinde de hat sanatına benzer bir yazıya dayalı sanat dalı ortaya çıkardı! (E.K.)”
Yukarıdaki cümleleri ötüken yayınlarının editörü Erol Kılınç kitapta dipnot olarak geçmiş. Dipnotun geçtiği yer de şurası.
“Karanlık bir zemin üzerinde Doğu’nun bir çalı gibi karışık ve şekilsiz harfleri görünüşte bir karışıklıkla gelişigüzel serpilmiş gibidir (...)”
Fotoğraf isteyenlere gelsin bu da :)
Victor Hugo iyi yazar tamam ama burada resmen Arap harflerine hakaret etmiş Erol Kılınç da böyle bir dipnot düşmüş. Bence iyi yapmış. Bazıları orijinal eseri bozmamalı diyor ama böyle müdahaleler bence gayet normal ve gerekli. Ötüken yayınları bence iyi iş çıkarmış.

Diğer aldığım kitaplara geçecek olursak Yazar Olmak İstiyorum kitabını da uzun süredir merak ediyordum. Bu kitap eskiden carpe diem yayınlarından çıkıyordu Nesil yayınlarına geçmiş. Carpe diem hakkında da blogumda bir konu açacağım. Kitap çok güzel görünüyor. Özellikle kitabın tasarımı on numara olmuş. Köşeleri sivri değil de yuvarlak gibi yapılmış sayfaları da farklı sanki. Çok sıcak bir havası var oku beni diyor resmen :))

Kendine Bir İyilik Yap kitabını kitapyurdunda inceledim, iç sayfalarına baktım ve merak edip aldım kitabı :) Kitap geldiğinde iç sayfalar farklı çıktı. Meğer kitapyurdunda verilen iç sayfalar eski baskı için yapılmış. Sorun yok farklı sırada buldum yine aynı içeriği. Kitapyurduna da bu konuda e-mail attım ama sanırım bu konuda bir şey yapılmayacak.

Yazımın bu kısmında veda ederken herkese hayırlı bayramlar dilerim :))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Okuduysan ses ver!