16 Mart 2019 Cumartesi

Captain Marvel Film incelemem



Merhaba arkadaşlar uzun zaman geçti. Hayat işte, her istediğin olmuyor. Tekrar gelebildim bloguma. Uzun zamandır sinemaya gitmiyordum. Captain Marvel'a gittim. Film beklentilerimin çok üstünde çıktı. Kesinlikle tavsiye ederim. Özellikle marvel hayranları, takip edenler kesinlikle gitmeli.
Bundan sonrası spoiler yorum olacak.


Spoiler Yorum

Filmin geçmişte geçtiğini biliyorduk. Baya bi geçmişte geçiyormuş. Bu filmde neler gördük bakın.

Nick Fury Coulson'a yeni eleman diyor. Demekki onların dostluğu bu filmde atılıyor.
Fury filmin başında iki göz filmin sonunda tek göz kalıyor. Kedi yüzünden :D
Teserakt o zamanlar da varmış. Kaptan Amerikadan önce Fury bulmuş onu. Teserakt'ın baya bi geçmişi var anlaşılan.
Captain Marvel'ın gidişi o gidiş anlaşılan. Çünkü o kadar felaket oldu gelmedi. Fury onu neden daha önce çağırmadı? Yenilmezler fikri taa o zamandan başlamış. Ve filmin sonunu iyi bağlamışlar. Fury onu çağırmak için o eski ama güncel telsizi kullanıyor ve Captain Marvel hemen geliyor bizim kalan yenilmezler ile tanışıyor hemen.
Filmde skrullar ile karşılaşıyoruz. Bilen bilir Avengers Assemble adlı anime vardı ora ile hiç ilgisi yok. Captain Marvel'ın başlangıç hikayesi de farklı. Captain Marvel baya güçlü bir karakter olmuş. Zaten animede de Thor ile kapışabilecek güçte diye geçiyordu :))


Şimdi Avengers İnfinity War Part 2'yi beklemek lazım :)

Marvel Sinematik Evreni Film ve Diziler İzleme Sırası (Güncel)


Bir Marvel fanı olarak marvel filmlerini ve dizilerini çok seviyorum. Ama burada size objektif yorumlarla birlikte izleme sırasını vereceğim. Agents of shield bu sıralamada çok önemli. Özellikle 1. Sezon 16. Bölümden sonra kaptan amerika kış askerini izlemek, 2. Sezon 19. Bölümden sonra yenilmezler Ultron çağını izlemek ve son olarak 3. sezon 19. bölümden sonra kaptan amerika iç savaşı izlemek çok önemli. Tekrar hatırlatacağım yeri gelince.

30 Nisan 2018 Pazartesi

Yenilmezler: Sonsuzluk Savaşı Film İncelemem



 Merhaba arkadaşlar. Uzun zamandır bu filmi bekliyordum. Nihayet dün izlemek mümkün oldu. Beklediğime değdi diyebilirim. 2 saat 29 dakikadan oluşan film şu anda imdb'dan 9.1 puan almış durumda. Herkes baya sevmiş :) Film thor ragnarokta olduğu gibi yine komedi üzerine kurulmuştu ve Hulk fazla ön planda değildi. Bunları saymazsak baştan sonra çok eğlenceli geçti film. Bildiğiniz gibi zaten çoğu marvel karakteri var filmde. Daha ne olsun :) Ama Hawkeye ve Antman yoktu! Ben film boyu savaş sadece Dünyada olacak sanmıştım ama öyle olmadı. Tüm evrende savaş vardı muhteşem :)) Bu arada After credits yani son sahne için baya bekleyen vardı ve iyiki bekledik :) bu filmden önce en azından Dr. Strange, Thor Ragnarok ve Kaptan Amerika iç savaş izlenmeli derim.


28 Nisan 2018 Cumartesi

Son Zamanlarda İzlediğim 9 Güzel Film



Merhaba arkadaşlar son zamanlarda çok film izliyorum. Çoğu orta seviyede oluyor ama burada paylaştığım filmler gerçekten güzel. Lafı uzatmaya gerek yok. Fragmanları ve imdb linklerini de verdim aralarda spoiler yorumlar var filmden sonra bakmanızı tavsiye ederim yoksa çok şey kaçırmış olursunuz iyi seyirler :))




1-The Shinning 

Türkçeye Cinnet olaral geçen bu kült filmin kendisi ve müzikleri aynı korku filmi gibi. O yüzden gece vaktı ve tek başınıza izlemenizi tavsiye ederim :))

Filmi izledikten sonra aşağıda verdiğim linke tıklayıp bakmanızı tavsiye ederim. Filmde hiç aklınıza gelmeyen göndermeler var. Çok fena bir inceleme yapılmış. Şahsen ben büyük bir aydınlanma yaşadım bu inceleme ile.



spoiler alarmı

20 Nisan 2018 Cuma

Deliler Boşandı - Aziz Nesin




Merhaba arkadaşlar, bir Aziz Nesin kitabı ile daha birlikteyiz. Yazıma yine her zamanki gibi Aziz Nesin etkinliğini düzenleyenlere teşekkür ederek başlayacağım :) işte ediyorum, iyiki bu etkinliği yaptınız teşekkürler :)

Artık kitaba geçelim :) Deliler boşandı kitabı hikayelerden oluşan bir kitap. Kitabın adını alan ilk hikaye deliler boşandı hikayesini ayrı bir sevdim. İnsan diyor keşke tüm deliler böyle olsa, başımızda deliler olsa :) akıllı diye başımıza geçen insanların yaptığı saçma işler anlatılıyor...

Aziz Nesin'in daha önce 2 romanını okuduğum için mi bilmem onlar daha güzel geldi bana. Sanırım roman oldukları için. Çünkü hikayeler kısa oluyor. Tam alıştım güzel gidiyor devamı nerede derken bakmışsın bitmiş. En sevdiğin dizinin sezon finali diye bitip yayından kalkması gibi bir şey bu :)

Sinekler olmasa hikayesini okurken ne güldüm ya. Bazı kısımlarında kendimi gördüm. Erteleme hastalığı. Hayat geçip gidiyor, okul bitse, askerlik bitse, iyi bir işim olsa, evlilik olsa, çocuklar olsa, çocuklar büyüse, emekli olsa derken aha bir gün ölüp gidiyoruz. Ve hepsini göreceğimiz de garanti değil. Yapmak istediğimiz şeyleri bir an önce yapmalıyız. Üşenme, erteleme, vazgeçme! Üşenirsen ertelersin, ertelersen vazgeçersin. Umarım vazgeçenlerden olmayız. Bunları hatırlattığı için teşekkür ediyorum Aziz Nesin'e :)

Yeni bir kelime öğrendim. Musafaha: el sıkılmak selamlaşmak demek. Öyle güzel bir hikaye ile anlatılmış ki unutmam ama belli kaptırıp Mustafaha falan derim :))

Aziz Nesin biraz abartılı sandığımız bir hikaye ile olsa da boşanan ailelerde ortada kalan çocukları anlatmış. Aslında hiç abartı değil. Az bile söylemiş. Yaşamayan veya yakınında görmeyenin bilmesi, anlaması zor. Mesela şöyle de diyebilirdi: anne babasının tartışması, mahkemesi, kavgası yüzünden henüz 3. Sınıfa gitmekte olan çocuk, 3 yılda 3 okul ve 3 ev değiştirdi...
Ve hikayenin sonunda olduğu gibi hayat devam ediyor. Ayrılanlar tekrar evleniyor, tekrar çoçuk sahibi oluyor...

Hani bir olay olur deriz hem suçlu hem güçlü. Kimse karışmaz. Bir kişi sesini yükseltir, bakarsın hepsi onun arkasında. Başka zaman gelir sesini yükselten farklı bir şey der yine aynı kişiler onun arkasında. Aziz Nesin'in kitabı eski olsa da kitapta olan şeyler günümüzde de hâlâ oluyor. Öyle bir konu ki olmaya da devam edecek. Ne diyebilirim ki yaşıyoruz çok şükür! Çok şükür!

Son olarak Yaşar Ne Yaşar Ne Yaşamaz kitabında geçen Çanakkaleli Kamil kaleci bu kitapta da vardı gözümden kaçmadı.