7 Nisan 2022 Perşembe

Dr. Stone Manga İncelemesi (Spoiler yok)

Bugün size çok sevdiğim bir anime/manga serisinden bahsetmek istiyorum. 






Dr. Stone
Bölüm Sayısı: 232
Türü: Macera, Bilimkurgu

Dr. Stone'u çoğu kişi gibi ben de animesi ile keşfettim. 2019'da 1. sezonu çıkan animenin 2020'de 2. sezonu devam etti. 2020'de 2 sezon birden izleyince haliyle merak ettim. Biraz araştırınca mangasının devam ettiğini görmüştüm. Ve listeme aldım. Mangası biter bitmez başlayacaktım. Hani manga da manga yani. Haftalık yayınlanıyor. Yukarıda yazdım 232 bölüm diye. Düşünün 232 bölüm 232 hafta :) Aralarla beraber 5 sene sürmüş manganın yazılması ve yayınlanması. Ben bu haberi şuradan okuduğum anda mangaya başladım. O kadar akıcıydı ki tüm iş yoğunluğuma rağmen 6 martta sıfırdan başladığım mangayı 30 martta bitirdim. :)

Konusu: Her şeyin başladığı o gün tüm dünya bilinmeyen bir ışıkla taşlaşıyor. Bundan 3700 yıl sonra ise başrolümüz Senku sonunda uyanıyor.

23 Ocak 2022 Pazar

Kaçış Edebiyatı Hakkında

 



Kaçış Edebiyatı okudunuz mu hiç? Bence çoğumuzun okuduğu bir şey bu tür kitaplar. Peki Kaçış Edebiyatı nedir? Hikâyesiyle seni içine çeken, gerçek hayattan uzaklaştırma amacı güden edebiyattır. Belki de bunu en iyi Tolkien yapmaktadır. Yüzüklerin Efendisi kitapları kaçış edebiyatı olduğu için eleştirilmiş ve suçlanmıştı. Tolkien'in ise umurunda değildi. Kaçış sözcüğüne haksız yere olumsuz anlam yüklendiği görüşündeydi ve şöyle dedi:

16 Ocak 2022 Pazar

Dostluk Neydi? Dostluk Emekti...



Size öncelikle sarmısak tarlasının hikâyesini anlatmak istiyorum.
 
 



Sarmısak Tarlasının Hikayesi


Genç adamın biri,
Dermiş babasına her gün;
‘Benim de dostlarım var, sendeki dost gibi’
Baba, itiraz eder,
Olmaz öyle çok dost, hakikisi
Belki bir, belki iki,
Fazlasını bulamazsın gerçek, hakiki…

Devam eder durur konuşma…
Aralarında başlar bir tartışma,
Karar verirler bir sınava,
Dostun hakikisini anlamaya…

Bir akşam bir koyun keserler,
Ve koyarlar çuvala,
Baba der ki oğluna,
‘Hadi al bu çuvalı, şimdi götür dostuna’

Çuvaldan kanlar damlamakta,
Koymuşlar çuvala,
Dıştan böyle sanılmakta,

Delikanlı sırtlar çuvalı,
Gider en iyi bildiği dostuna,çalar kapıyı,
O dost, bakar ki bir çuval, hem de kanlı,
Kapar hızla kapıyı delikanlının suratına,
Almaz içeri arkadaşını,

Böylece tek tek dolaşır delikanlı,
Kendince tanıdığı, sevdiği dostlarını,
Ne çare, hepsinde de sonuç aynıdır,
Evlat geriye döner,
Ama içten yıkılır…

Babasına dönerek; ‘haklıymışsın baba’ der,
Dost yokmuş şu dünyada ne sana, ne de bana,
Baba ‘hayır Evlat’ der, ‘benim bir dostum var bildiğim,
Hadi, çuvalı alda bir kerede git ona’,

Genç adam, çuvalı sırtlar tekrar,
Alnından ter, çuvaldan kanlar damlar…
Gider, baba dostuna,
Kabul görür, sevinir,
O dost, delikanlıyı alır hemen içeri,

Geçerler arka bahçeye,
Bir çukur kazarlar birlikte,
Çuvaldaki koyunu gömerler adam diye,
Üzerine de serpiştirirler toprak,
Belli olmasın diye dikerler sarımsak…

Genç adam gelir babasına;
‘Baba, işte dost buymuş’ diye konuşunca,
Babası; ‘daha erken, o belli olmaz daha,
Sen yarın git Ona, çıkart bir kavga,
Atacaksın iki tokat, hiç çekinmeden ona,
İşte o zaman anlaşılacak, dostun hakikisi,
Sonra gel olanları anlat bana…’

Genç adam, aynen yapar babasının dediğini,
Maksadı anlamaktır dostun hakikisini,
Babasının dostuna istemeden basar iki tokadı,
Der ki tokadı yiyen DOST;
‘Git de söyle babana, Biz satmayız sarımsak tarlasını Böyle iki tokada’



Hikayeden Gerçeğe

15 Ocak 2022 Cumartesi

Kasiyer - Sayaka Murata

 Artık başlasak mı ne? Koskoca 1 sene olmuş bloguma yeni yazı atmayalı... Böyle olmaz ama. 







Kitap Adı               Kasiyer
Yazar                      Sayaka Murata
Çevirmen               H. Can Erkin
Yayınevi                 Turkuvaz Kitap
Sayfa Sayısı           126
İlk Baskı Yılı         2019

2 Ocak 2021 Cumartesi

2020 Raporu

 Merhaba arkadaşlar. 2020 de bitti gitti. Biz de adet gereği böyle bir yazı yazıyoruz yine. :)) 2020 senesi çok ilginçti. Geçen sene bu vakitler neler olacağını tahmin etmek şöyle dursun bir kenara, böyle şeyler olacak diye birileri anlatsalar güler geçerdim. Eminim böyle düşünen çok kişi vardır. Umarım 2021 daha iyi olur, ne diyebiliriz başka... 

Neyse bu blog sitesini okuduğum ve izlediğim şeyleri yazmak için açmıştım. Giriş bölümünü geçtiğimize göre sadede geleyim. 

1000kitap istatistiklerine göre 2020'de 84 kitap okumuşum bu da yaklaşık 16 600 sayfaya denk geliyor. Yılın başında hedefim 52 kitaptı. Fakat hedefe ulaştım diyemiyorum. Çünkü bu sene benim için tam bir anime ve manga senesi oldu. 

Okuduğum Kitaplar