7 Nisan 2022 Perşembe

Dr. Stone Manga İncelemesi (Spoiler yok)

Bugün size çok sevdiğim bir anime/manga serisinden bahsetmek istiyorum. 






Dr. Stone
Bölüm Sayısı: 232
Türü: Macera, Bilimkurgu

Dr. Stone'u çoğu kişi gibi ben de animesi ile keşfettim. 2019'da 1. sezonu çıkan animenin 2020'de 2. sezonu devam etti. 2020'de 2 sezon birden izleyince haliyle merak ettim. Biraz araştırınca mangasının devam ettiğini görmüştüm. Ve listeme aldım. Mangası biter bitmez başlayacaktım. Hani manga da manga yani. Haftalık yayınlanıyor. Yukarıda yazdım 232 bölüm diye. Düşünün 232 bölüm 232 hafta :) Aralarla beraber 5 sene sürmüş manganın yazılması ve yayınlanması. Ben bu haberi şuradan okuduğum anda mangaya başladım. O kadar akıcıydı ki tüm iş yoğunluğuma rağmen 6 martta sıfırdan başladığım mangayı 30 martta bitirdim. :)

Konusu: Her şeyin başladığı o gün tüm dünya bilinmeyen bir ışıkla taşlaşıyor. Bundan 3700 yıl sonra ise başrolümüz Senku sonunda uyanıyor.





Eee 3700 yıl. Dile kolay. Bu 3700 yılda tüm medeniyet sıfırlanıyor. Geçmişe dair hiçbir şey kalmıyor. Senku böyle bir dünyada yapayalnız... Ama merak etmeyin Senku kendini bilime adamış tam bir idealist birisi. Onun bilimi sabır gerektiriyor. Her şeyi adım adım sabırla yapıyor. Bu durum mangada bilimkurguyu daha da güzel bir hâle getiriyor. Bilimkurgu sevenler olarak zevkle okuyoruz. Tahmin ettiğiniz üzere zamanla Senku gibi taşlaşmadan kurtulanlar oluyor. Ve insan sayısı arttıkça yeni kurulacak medeniyet hakkında tartışmalar başlıyor. Hangi çağda veya nerede olursan ol, kendi istediğini yapmak isteyecek ve bunun için de her türlü yolu mübah görecek insanlar bulmak mümkün. Bu da manganın macera tarafını oluşturuyor. Bir dahaki bölüm ne olacak diye merakla okumaya devam ediyoruz.





Senku'nun bol bol icatlarını görürken serinin komedi yanı da oldukça iyi işlenmiş. İcat demişken yotube'da da viral olan Senku kolayı paylaşmak isterim. Günümüz kolası gibi olmasa da görüntüsü ve tadı aynı olan kolayı taş devrinde bile yapmak mümkün. Bunu deneyen çok fazla insan var.


Senku'nun bir sözü var: Bilim eğlencelidir. Onun icatlarını izlerken, bizi heyecanlandıran da bu zaten. Hem anlaşılır olması hem de eğlenceli olmasıyla koladan tutun, basit bir bomba yapımına ve daha birçok icada şahit oluyoruz.

Biraz da manganın çizimlerinden ve komedisinden bahsetmek isterim. O yüzden mangadan kareler atacağım.


Gördüğünüz gibi çizimleri çok eğlenceli. Zaman zaman gelen bu tür repliklerle de çok güzel ve anlamlı bir hale geliyor.

Şunu da demeden edemem. Eğer tüm manga animeye uyarlanırsa 5 sezonun olacağını düşünüyorum. İlk iki sezon yapıldı zaten.
83-138 arası 3. Sezon
139-194 arası 4. Sezon
195-232 arası 5. Sezon olacak bence.

Özetle komedisi, bilimkurgusu, macerasıyla eksik olmayan Boichi’nin çizimleriyle de kendine hayran bıraktıran bu mangayı büyük bir zevkle okudum.

10/10

4 yorum:

  1. Uzun bir aradan sonra merhaba. Çok beğendiğin bir animenin yorumuyla dönmene ayrıca sevindim. Son zamanlarda on puan verecek bir şeyler bulmak gittikçe zorlaşıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar tekrardan. Biraz kaçak takılıyorum :)) Genelde animeden mangaya geçiyorum güzel oluyor. Bilimkurgu sevenler bunu da sevecektir diye düşünüyorum :)

      Sil
  2. Animeleri ben de çok severim. Bu animeyi duymuştum ama hiç izlemedim henüz. Düşündüğümden uzunmuş. İzleyeceğim animeler biterse bakabilirim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mutlaka izlemelisin. :) Güzel yorumun için teşekkürler.

      Sil

Okuduysan ses ver!