18 Eylül 2019 Çarşamba

Efsanevi Animeler Death Note vs Code Geass




Merhaba arkadaşlar. Normalde anime tavsiyesi yapan biri değilim zaten öyle çok anime de izlemedim. Ama şu iki animeden bahsetmeden edemedim. İzleyenler bilir anime dünyasında bu iki anime efsanedir ve çok karşılaştırma yaparlar.

İzlemeyenler için önce spoiler olmayan yorumla başlayayım. Bu iki anime çok karşılaştırılır çünkü ikisinin de ilk bölümü birbirine çok benzer. İlk bölümde başrol karakterimiz sıradan biriyken sıradan ama çok zeki tabi :) kimsenin sahip olmadığı fantastik bir güce sahip oluyor. Tabi bu güç çok tehlikeli. Ve her iki animede de başrol karakterlerimiz bu gücü Dünya'yı daha iyi bir yer yapmak için kullanıyorlar. Ve olaylar olaylar...
Başrol çok zeki olduğu için ve aksiyon hiç eksik olmadığı için iki anime de çok sürükleyici. Death Note 37 bölüm iken Code Geass 50 bölüm. Çok hızlı bir şekilde bitiyor zaten. Fragmanı paylaşıyorum ardından spoiler yoruma geçiyorum.


Death Note Fragmanı



Code Geass Fragmanı



Spoiler Alarmı





Ekşi sözlükten sevdiğim spoiler bir alıntı


(Code geass başlığından)

en sevdiğim anime olmasından mütevellit altına bir şeyler de ben eklemek isterim;
gelmiş geçmiş en iyi anime denemez denmemeli bence çünkü o tahtta fullmetal alchemist brotherhood ve death note'unda hakları var. bence üç yapımda kendine has özellikleriyle birbirine denk gidiyor (bu arada death note'un malum 20 küsürüncü bölümünden sonrası animenin genel puanını çok pis düşürüyor).
bence bu animenin death note'la karşılaştırılmasının sebebi iki animeninde temelindeki soruların benzer olması. her iki anime de iyi ve kötü yargılarını tartışıyor, çoğunluğun iyiliği için olan özünde kötü davranışların sorgulanması, dünyanın tek bir adamın kararlarıyla yargılanması gibi ve ayrıca her iki animede de karşılıklı akıl oyunlarının dönmesi bunun yanında felsefi atışmaların olması. doğru bu iki anime de aynı kaynaklardan besleniyor olabilir ama bana kalırsa yinede farklılar. mesela yagami light'ın duygularından neredeyse tamamen yoksun olup kişiler arası ilişkilere tamamen uzak olması ve herhangi bir insana şahsi olarak değer vermemesi lelouch'ta yoktur -ki nunnaly (kardeşi) ile olan bağları, saplantı derecesindedir hatta, ve shirley'e karşı tavırları zaten bunu göstermekte yeterlidir-. lelouch light'a göre daha insana yakın durur. light bana hep olması gerekenden fazla mantık adamı olarak görünmüştür mesela neredeyse hiç duygu belirtisi yok. neyse amaç karşılaştırmak değil zaten her -her ne kadar all heil lelouch! modunda olsamda - ikisinide olduğu gibi severim.
bu arada fma brotherhood dedim çünkü hikayenin orjinali budur ve çizimleri müzikleri ve hikayenin detayları düşünülünce bu bence ilk fma'dan daha iyidir. müzikleri -yine bence- en iyi olan animedir. durun code geass ve death note'a çamur atmıyorum onlarda iyiydi ama müzik konusunda fma brotherhood ezer.
final konusunda code geass diğer ikisinden çok daha tatmin edicidir kanımca. zaten death note'un malum bölümünden sonrasını sevmemiştim hakkında yazmaya pek gerek görmüyorum, fma brotherhood'da iyiydi diyebilirsiniz ama benim içimde yine bir boşluk bırakır bana hep biraz aşırı iyi gelir finali iyi karakterler pek bir kayırılmıştır sanki. code geass'ta ise öyle değildir final hem üzer hem mutlu eder gerçek hayata daha yakındır benim için.
suzaku'ya çok giydirmişsiniz ama o karakter o animeye lazım arkadaş. bende uyuz olmadım mı? oldum ama o rolü oynayacak biri lazımdı. yoksa bazı şeyler sizce de çok kolay olmaz mıydı?
herkes kallen, nunnaly ve c.c.'den bahsetmiş ama kimse shirley'e yer vermemiş yapmayın etmeyin tamam belki aksiyona direkt olarak pek de müdahil olmuyor olabilir kallen ve c.c. ile kıyaslanınca ama lelouch'un üzerindeki etkisi düşünülecek olunca bir nunnaly kadar önemlidir.
animenin çizimleri kötü diyen arkadaş gidip naruto'nun pain ile karşılaştığı kısımları bir izleyip gelsin hala ağzını açabiliyorsa ben daha bir şey demem. evet tarzı farklıdır insan çizimlerine alışmanız zaman alır ama hep tutarlıdır çizimleri. aksiyon sahnelerindeki detaylarda gayet yerindedir karakter çizimlerinde de kendi içindeki tutarlılığıda.
anime cidden anime dünyasındaki sayılabilecek azlıkta olan kaliteli yapımlardan bir tanesidir yeni başlayacaklara tavsiyem bu ve bunun gibi iyilerden başlamayın sonra diğerlerinden tat alamıyorsunuz. film dünyasına ınception, v for vendetta veya big fish'le başlamak gibi bir şey ama büyük bir fark var film dünyasında bilimum iyi yapım varken anime dünyasında bu çok sınırlıdır bir yazda dımdızlak kalabilirsiniz "lan anime yok izleyecek" diye. orta halden başlayın ara ara bu iyi yapımları izleyip keyfini sürün sonra tekrar orta halli olanlara geri dönün.

--- ağır spoiler başlangıç ---lelouch'un ölmesi bana hiç mantıklı gelmemiştir o konuda çok tartışma olduğu doğrudur ama ben hep mantıksız bulmuşumdur bu tartışmaları sebepleri;1- lelouch bir miktar mazoşist bir arkadaş, bütün olanlardan sonra kendisini çok suçladığı tavırlarından ve son bölümlere doğru suzaku'yla arasında geçen konuşmalardan anlaşılabilir. kılıçtan geçirilme sahnesi sırasında suzaku'ya "bu da senin cezan olacak" demektedir buradan lelouch'un da kendini cezalandırdığını çıkartabiliriz ve onca şeyden sonra suzaku lelouch'un ölümünü çok hafif bir ceza olarak bulacaktır buna izin vermez -kendisinin ölmek isteyip ölememesini aklınıza getirin-. lelouch için büyük ceza -ki aynı zamanda kendini beğenmiş bir arkadaşımızdır da- tüm dünyayı daha iyi bir yer haline getirmesine rağmen en nefret edilen insan olması ve bunu yaşayarak görmesi, en büyük ceza ise kardeşi nunnaly'den sonsuza kadar ayrılmasıdır. zaten shirley falan onları saymıyorum ne kadar kendisini yıkmış olsa da. ve başta belirttiğim gibi mazoşist olması sebebiyle lelouch -belki gurulu olması sebebiyle de- kendisine ölüm gibi "ucuz/kolay" bir ceza vermeyi yedirecek bir arkadaş değildir.2- c.c.'nin son sözleri tam olarak "hayatta kalmış" bir lelouch'a söylenecek sözlerdir.3- schneizel'in üstündeki geass etkisi devam etmektedir. (yukarıda belirtildiği gibi)4- nunnaly'nin abisiyle kurduğu zihinsel bağ lelouch'un "code"'u olduğunu ele vermiştir, ki buda onu ölümsüz yapar.(yukarıda belirtildiği gibi)5- ve evet yayınlanan orjinal sonda lelouch'un yüzü görülmektedir. (yine yukarıda belirtildiği ve linki verildiği gibi)
britanya'nın daha çok amerikanvari tavırlarının olması bana britanya değilde amerika demek istemiş hissi veriyor yazarların. aristokrasi ve krallık haricinde pek bir amerikan duruyor çünkü, başkentin bugünkü amerika'da olması (gururlu ingilizler londra'dan taşımaz la o başkenti), nükleer bomba (uranyum diyorlar arkadaş tamam bir 80 yıl geç keşfediliyor ama yinede...) vs derken.
insanlar hep kallen'le c.c.'ya yazmış tamam bende çok severim bu ablalarımızı yazılmayacak gibi değiller ama shirley'i atlamayalım lütfen. daha ne yapsın kız babasının katili olmasına rağmen sevmiş lelouch'u desteklemeye karar vermiş ahh ah bencil rolo'nun kıskançlığına kurban gitti yoksa...
--- ağır spoiler son---

genel olarak; en iyi on anime listelerinde içerisinde görmezsem listeyi kaile almadığım, ciddi ölçüde kaliteli olan ve en beğendiğim anime.





Benim şahsi düşüncem Code Geass'ta olay çok daha büyük olduğu için ve Death Note 25. bölümden sonra bozduğu için Code Geass daha iyi. Death Note 25'de bitse daha iyi olurdu bence.

8 yorum:

  1. Death Note izledim ama diğer animeyi izlemedim ve hemen listeme aldım hocam. Bilgiler için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değerli yorumunuz için ben teşekkür ederim. İyi seyirler.

      Sil
  2. Anime pek tercih ettiğim bir tür değil ama Death Note'u izlemiştim. Çok beğenmiştim. Senaryosu ve müzikleri özellikle hoşuma gitmişti. Diğer animeyi ilk kez duydum maalesef ama yorumunuzdan sonra ilgimi çekti. İzleme listeme ekliyorum. Yorum için teşekkürler :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Death Note sahiden çok ünlü. Hiç anime izlemeyenler bile biliyor. Ama yine de benim en sevdiğim 5 animeye giremez. Renkler ve zevkler meselesi tabiki. Ama Death Note seven biri code geass da sever bence. Tam tersi de geçerli tabi :)

      İyi seyirler

      Sil
  3. bence death note daha iyi code geass ta gereksiz romantizm ve okul hayatı var death note da olaya giriş daha hızlı ve gereksiz şeylere neredeyse hiç yer verilmemiş death note 25 en sonra bozdu demişsiniz çok doğru ama merak hissi hep canlı kaldığı için oyum death note a

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Herkesin zevki farklı oluyor tabii ki. Saygım var. Gereksiz romantizm yok diyorsunuz da Kira karakteri de fazla duygusuz bence. Anne babasını bile sevmiyor. Gerçi Lelouch biraz onu örnek alıp duygusuz olsa işi daha kolay olabilirdi. Suzaku'dan kurtulurduk en azından :D

      Yorum için teşekkürler.

      Sil
  4. code geass i daha yeni bitirdim ve söylemem gerekirse harikaydı izlediğim en iyi anime olabilir-bunun tam kararını vermek için evangelion 3.0+1.0 ı bekliyorum belki ondan sonra değişir-neyse ben çok fazla anime izleyebilen bi insan değilim izlediğim anime sayısı baya az bu izlediğim animelerin içinden bi tanesi tabiki death note du death note u çok sevmiştim ama eksikleri vardı tam istediğim formül değildi daeth note u izledikten sonra tek eksiği olduğunu düşünmüştüm ama aklıma da bunu tanımlıyacak bişey gelmiyodu code geass e de başlarken death note ama içinde aksiyon var olarak düşünmüştüm ama death note un üstüne sadece aksiyon eklemiyordu istediğim o akıl oyunlarından code geass de daha fazla vardı ana karaktere daha çok bağlanmıştım bunun nedeni ise aslında lelouch un geass i olmadan da bu planı olduğuydu death note da öyle değildi yagami eline death note geçince kira olmuştu buda çok sempati besleyememin sebebiydi neyse death note un sorunu herkesin bildiği gibi devam etmesiydi bende code geass de bi an için kaderinin death note ile aynı olcağını düşünüyordum ama code geass de uzatmaları daha çok hoşuma gitti vede diğer sevdiğim olay son bölümde dünyanın bundan nasıl etkilendiğini göstermeleriydi death note da bunu göstermiyorlardı buda sevmediğim yönlerinden biriydi neyse asıl konuya gelicek olursam ben sadece aksiyonlu death note bekliyordum çok daha iyisiyle karşılaştım ve herkese de tavsiye ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumun için teşekkürler.

      Dediğin gibi Code Geass'da olaylar çok daha büyük. Lelouch'un manipüle etme yeteneği çok güzel işlenmiş. Ayrıca Lelouch'un duygusal biri olması da bir artı. Death Note'tan en büyük farkları bence bunlardı. Ama anime dünyası büyük. Aksiyon konusunda olsun, akıl oyunları konusunda olsun, siyasi konular olsun,psikolojik, korku veya gizem olsun, izleyecek anime çok var. Başka yazılarda görüşmek üzere.

      Sil

Okuduysan ses ver!