27 Temmuz 2016 Çarşamba

Öldürmek için Mükemmel Bir Gün-Mario Mazzanti


Kitap Adı: Öldürmek için Mükemmel Bir Gün
Yazarı: Mario Mazzanti
Yayınevi:  Yakamoz-Sonsuz Kitap
Sayfa Sayısı: 360

Arka Kapak Yazısı:

Soğuk bir Kasım günü, İtalya'nın Lombardiya Bölgesi'ndeki küçük bir kasabada Senegal kökenli küçük bir kız çocuğu okula gitmek üzere evinden çıkar. İsmi Ami'dir ve bir daha hiç geri dönmez. Babası kızının kaybolduğuna dair ihbarda bulunduğu anda dur durak bilmeyen arama çalışmaları başlar. Soruşturmayı Komiser Sensi yürütmektedir. Üstünden üç ay geçen dramatik olay çözümsüz kalır. Böylece Komiser Sensi şöhretli bir kriminolog olan eski dostu Doktor Claps'i ziyaret etmeye karar verir. Claps daha konuşmanın başında bu buluşmanın gerçek sebebini anlar. Ami kaybolan tek kız çocuğu değildir ve ortada çözülemeyen başka benzer vakalar da vardır. Son üç yılda kimliği hiç belirlenememiş olan başka birçok küçük ceset bulunmuştur. Ve hepsi de katilin benzersiz imzasını taşımaktadır...

BENİM YORUMUM:







Önce spoiler olmayan yorumla başlayacağım. Sonra uyarı yapıp spoiler olana geçeceğim. Mario Mazzanti'nin daha önce Şah Mat kitabını okumuştum. Onun stilini az çok hatırladığım için bu kitabı aldım. Yine karşımızda zeki bir katil ve akıcı sayfalar var. Polisiye kitap okumayı seviyorsanız gerçekten güzel kitap. Kitabı 48 saat dolmadan bitirdim. Ama dürüst olayım kitabın başları biraz sıkıcı geldi. Yine de kitaba şans verdim ve ilk gün 120 sayfa okudum. İkinci gün de 120 sayfa okuyup bırakacaktım ama onun yerine gece uykusunu bıraktım ve kitabı bitirdim. Katili tahmin etmek gerçekten çok zor. Zaten katil bir de psikopat olunca işler iyice zorlaşıyor. Başrolde eski krimonolog Doktor Claps var. Claps afazi hastası. Yani kısaca kelimeleri hatırlamakta güçlük çekiyor. Artık bu hastalığı sık sık görür oldum. Kitaplarda, dizilerde. Belki filmlerde de görürüz ilerde. Claps hakkında bir alıntı yapmak isterim.

Senin sorunun şu dostum: Başına gelen şey hissetme kapasitesini kaybetmene sebep olmuş. Artık herkesin güldüğü şeylere gülemiyorsun, herkesi eğlendiren şeyler seni eğlendirmiyor, hatta hepimizin acı çektiği herhangi bir sebepten ötürü acı çekmeyi bile beceremiyorsun.

Bu yazarı daha önce okumadıysanız önce Şah Mat ve Gördüğüne Asla İnanma kitaplarını okumanızı tavsiye ederim. Gördüğüne Asla İnanma kitabını ben okumadım ama arada küçük bir bağlantı varmış onu yakında okurum. Fazla söze gerek yok spoiler yoruma geçiyorum. Bu arada kitaba 5 üzerinden 3 veriyorum. Sebebi spoiler yorumda.




SPOİLER YORUM



Bu benim ilk spoiler yorumum :) Kitabı hızlıca bitirdim çünkü katil kim çok merak ediyordum. Burnumuzun dibinde biri sanmıştım. Ama yanılmışım. Katilin ismi kitabın son 20 sayfasına kadar hiç geçmiyor. Son 20 sayfa kala Claps ile katil karşılaşıyor. Zaten ondan sonrası pek tahmin edilmeyecek durumda değil. Kitabın isminin de neden öldürmek için mükemmel bir gün olduğunu anlamış değilim. Kitabın isminden sanki büyük bir katliam varmış gibi geldi ama. Aksiyon tavan yapacak dedim. Ama öyle değil. Katil masum, küçük çocukları kaçırmak ve izini kaybettirmekle uzman sadece. Bu nedenlerden dolayı 5 üzerinden 3 verdim kitaba. Ama okuduğuma da pişman değilim. Yazar istenilen akıcılığı vermiş kitaba. Bir Dan Brown veya Agatha olmayabilir ama kendi stili var o yüzden tebrik ediyorum. Yorumum bu kadar. Kitabı siz de okursanız veya okumuş iseniz sizin de yorumlarınızı görmek isterim. İyi günler :)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Okuduysan ses ver!