12 Eylül 2017 Salı

Her Gün Yapılması Gereken 7 Şey

Merhaba arkadaşlar. Aklıma böyle bir konu geldi. Ama tutup da günde en az 5 saat uyuyun, erken yatıp erken kalkın, kahvaltıyı atlamayın, güleryüzlü olun, su için falan demeyeceğim. Zaten demiş kadar oldum ama bunlar zaten herkesin bildiği, yapılması gereken şeyler. Benim 7 listem günlük rutin bir düzeye girse çok yararlı olacak diye düşünüyorum.



Meslek

Meslek diye başladım ama hemen yanlış anlamayın. Genel bir başlık bu. Her insan sabah kalkar işe gitmek için hazırlık yapar tabi o gün izinli değilse. Eğer bir işiniz varsa günlük en az 8 saatiniz buna gidecek. Eğer öğrenci iseniz okul, ödevler derken yine aynı saat gidecek. Eğer ygs-lys hazırlanan bir öğrenci veya mezun iseniz yine ders çalışmak için baya vaktinizi vermeniz lazım. Eğer ev hanımı iseniz ev işleri çoluk çocuk baya işleriniz vardır siz daha iyi bilirsiniz :) Her insana bir sorumluluk gerekir özetle.


Kitap Oku

Kitap okumak gerçekten önemli. Ben dahil çoğumuz ihmal ediyoruz ama beraber bi hesap yapalım bakın ne çıkacak.
Günlük 10 sayfa kitap okusak
365 günde 3650 sayfa kitap yapar.
Ortalama bi kitap 300 sayfa olsa
Bu da yılda 12 kitap yapar.
Asıl soru yılda 12 kitap okuyor muyuz?
Günlük 10 sayfa kitap okumak çok mu zor?
Roman okuyun, dergi okuyun, ne bulursanız okuyun facebook hariç :))



Dil Öğren

Aynı kitap okumak gibi günlük 10 dakika ayırsak buna inanın çok faydasını görürsünüz. Günümüzde her şey kolay oldu artık. Dil öğrenmek de öyle. Mesela ben telefondan her gün duolingo isimli bir program ile bu rutini hallediyorum. Memrise gibi başka programlar da var. İstediğinizi kullanın yabancı bir dil öğrenin. Hem zeka seviyeniz artar hem hafızanız güçlenir hem de mesleğinizde de faydası olabilir.


Spor Yap

Daha iyi çalışan bir beyin için spor yapmanın önemini herkes bilir. Size gidin bir spor salonu veya fitness gibi yerlere yazılın demiyorum. Yazılıp düzenli giderseniz daha iyi olabilir tabi. Günlük 15 dakika yarım saat gibi bir süre ayırmak yeterli. Egzersiz yapın, koşun veya yürüyün bunu size bırakıyorum. Ama her gün 15 dakika ayırın mutlaka. Sevdiğiniz bir spor dalı ile uğraşarak hem kendinize bir iyilik yapıp hem de başarılı bir hayatınız olabilir.


Kur'an-ı Kerim ve Mealini Oku

Bir Müslüman olarak Kur'an-ı Kerim ve mealini okumamız lazım. Kur'an'da her şey var. Allah hiçbir sorunu çözümsüz bırakmamış. Bize düşen okumak ve araştırmak. Bir ayet vereyim size. Rad 28
''Kalpler ancak Allah'ı anmakla huzur bulur.''



Kaza Namazı Kıl

Belki bu yazıyı okuyan çoğu kişi 5 vakit farz namazı bile kılmıyor ama yine de böyle bir başlık atmak istedim. Şahsen benim çok fazla namaz borcum var. Her gün kılmazsam bitecek gibi değil. Size tavsiyem önce 5 vakit namaza alışın sonra bir an önce kaza namazlarınızı kılıp Allah'a olan borcunuzu ödeyin. Kimin ne zaman nasıl öleceği belli değil. Ahirete borçlu gitmeyin.


Kendine Vakit Ayır

Tamam planlı olmak iyidir ama günümüzün her vaktini her saatini her dakikasını planlamak da olmaz. Biraz doğaçlama yapmak gerekir. Biraz boşluk bırakmak gerekir. Ara yolu bulmak lazım. Her şeyin fazlası zarar demişler o nedenle kendinize de zaman ayırın. Zamanı iyi kullanırsak her şeye vaktimiz var inanın. Bir insan bir şeyi yapmak için vaktim yok diye bahane uyduruyorsa o işi yapmayı gerçekten istememiş demektir. Plan programınızı yapın kendinize de zaman ayırın. Oyun oynayın, dizi-film izleyin. Dışarı çıkın. Gezin, arkadaşlarınız ile vakit geçirin ama her gün kendinize de vakit ayırın.

BONUS

Bunların dışında her gün olmasa da yapılabilecek birkaç şey daha var alt alta yazıyorum.

Yazın(Kağıt kalem ile günlük yazmak gibi)
Bulmaca çözün.
Tekdüzelikten kurtulun.
Bir müzik aleti çalmayı öğrenin.
Yeni yerlere seyahat edin.
Her gün bir kağıda 20 fikir veya öneri yazın.
Arkadaşlarınızı doğru seçin, geri kalanını silin gitsin.
1 dakikalığına kendinize sessizlik hediye edin o bir dakika aklınıza gelenleri not edin şaşıracaksınız!
Bol bol belgesel izleyin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Okuduysan ses ver!