10 Eylül 2019 Salı

Aklımdan Geçenler 5

Hayat çok ilginç ya. İş güç şunlar bunlar derken zaman geçip gidiyor.
Askerden geleli yaklaşık 1 ay oldu. 6 aylık askerlik bitti şükür. Askerlik hakkında uzun bir yazı yazacaktım aslında ama sonra vazgeçtim. Geçti gitti değil mi? Ne gerek var. Askerliğin özeti şu :
Astını ezer
Devresini satar
Üstünü yalar

Çoğu kişi böyle, böyle gelmiş böyle gider anlayışı olduktan sonra... Hırsızlık olmuş yer değiştirme. Komutandan komutana değişen kurallar. Saymakla bitmez.

Babam askerlik yaptığım için mutlu. Babam ve diğer insanlara yani yaşlılara göre askerlik insanı adam yapar! Vatan borcu sonuçta. Tamam vatan borcu da şu anki askerlik amele olmaktan farklı değil. Askerlikte sabrı öğrenmiş olsam da disiplini görmüş olsam da bedelli fırsatı olan kaçırmasın derim. Hele eskiler dedelerimiz 5 sene askerlik yapmış var ya,  5 sene sonra askerden gelen kişi kesinlikle farklı biri olur.

Neyse bu kadar yeter. Askerlikten öğrendiğim şu ki bir şeyi yapmak istiyorsan hemen yapacaksın. Gerçi bunu öncesinde de biliyordum ama pekiştirme oldu. Ne gibi derseniz, arkadaşları ziyaret etmek derim.
Lise arkadaşı olup 8 senedir görüşmediğim dostum vardı. Dedim geliyorum gel dedi gittim yanına.
Geçen hafta
Salı günü Antalya'ya
Çarşamba Konya'nın Kulu ilçesine
Perşembe Ankara'ya gittim.

Dönüşte yurtdışından gelen akrabalarım teyzem ve anneannem ile görüştüm neyseki onlar memleketim Konya'dalar.
Güzel geziyorum ama :)) askerliğin acısını çıkarmak lazım.
Telefonu bilgisayarı özlemişim ne kadar kitapları sevsem de benim de teknoloji bağımlılığım var. Film dizi izlemeyi severim. Yine de bir kitap bitirdim. Artık daha da hızlanarak devam edeceğim. Boş vakitleri değerlendirmek lazım sonuçta.

6 aydır bu yüzden kitap incelemesi yapamadım ondan önce 9 aydır da yoktum. Ama birçok kitap okudum. Bunların incelemesini defterime yazdım. Şimdi onları buraya aktaracağım. Biraz zaman alacak. Hem benim için de kitapları hatırlamak için bahane olacak.
Yakın zamanda hepsini ekleyeceğim.

Yazımı bir şiirle bitirmek istiyorum.

Yükselmeli, dokunmalı alnın semâlara;

Doymaz beşer dedikleri kuş i'tilâlara...
Uğraş, didin, düşün, ara, bul, koş, atıl, bağır;
Durmak zamanı geçti, çalışmak zamanıdır!

Tevfik Fikret

2 yorum:

  1. Gözünüz aydın. Şu an kardeşim askerde olduğu için yazınızı üzülerek okudum. Neyse ki bedelli yapıyor. Uzun süre sıkıntı çekmeyecek.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler. 21 gün hemen biter sayılı gün hızlı geçer.

      Sil

Okuduysan ses ver!