5 Ağustos 2020 Çarşamba

Hobbit - J.R.R. Tolkien

Merhaba arkadaşlar. Uzun zamandır kitap incelemesi yapmıyordum. Sahalara tekrar dönmek iyi oldu. Yine uzun zamandır ertelediğim bir kitapla dönmüş oldum. Aslında Hobbit ve geriye kalan tüm Yüzüklerin Efendisi serisini yaklaşık 3 yıl önce almıştım. Hatta kitaba başlamıştım da. Fakat sayfa 154'e gelince hayal kırıklığı yaşadığımı hatırlıyorum. Öyle hayal kırıklığı yaşayacak bir durum da yok aslında. Böylece kitaba ara verdim. Ara uzayınca da ta bu zamanlara kadar kaldı.

Hobbit sonunda bitti. Serinin ilk kitabı olduğu için fazla beklentim yoktu. Ama Tolkien yazdığı için de beklentim vardı. Böyle bir kararsızlık ile okudum.




Yüzüklerin Efendisi serisine giriş kitabı olarak önerildiği için bu kitapla başladım. İyi ki öyle yapmışım silmarilion ile başlasam bitiremezdim büyük ihtimal. Hobbit'i bile çok yavaş okudum. Nedense beni pek sarmadı. Direkt Yüzüklerin Efendisinden başlasam nasıl olurdu bilmiyorum. Eh bunu kitapların devamında göreceğim. 

Bundan sonrası spoiler olacak. 

Spoiler
Spoiler
Spoiler

Klişe de olsa romanlarda şöyle bir formül vardır. Ama formül eksik kalmış. Bu nedenle tatmin olamadım. 
Etkileyici bir dünya: Orta dünya elf, cüce, hobbit, ejderha ve daha pek çok şey ile yeterince etkileyici. 
Savaşması için sebebi olan temiz bir kahraman: İşte bu yok. Zaten doğru düzgün düşman da yok. 
İlgi çekici düşman: Bu da yok. 
Güldüren ve ağlatan duygusal sahneler: Kitabın sonunda vardı ama hiç etkilemedi beni. 

 Gandalf karizma yerlerde. İki büyü yapıp ifritleri indirmek yerine sabaha kadar oyalamak nedir? Kurtlardan kaçıp ağaçlara tırmanmak nedir? Gandalf ilk başta maceraya çıkmak için adam arıyorum havasında geldi. Ekibi topladı ve maceraya çıktılar. Peki onları neden yarı yolda bıraktı? Neden kendi gibi büyücüler ile bu maceraya çıkmadı? Seyahat etmenin büyülü yolları yok mu? Kitabın sonu da hayal kırıklığı oldu benim için. Koskoca ejderhanın zayıf noktasından bir ok ile ölmesi bence çok basit oldu. Ayrıca bu beşler savaşı niçin çıktı? Altın için mi? Onu demiyorum. Demek istediğim neden goblinler kötü? Neden hepsi birden goblinlere karşı birlik oldu? Sonradan geri kalan goblinler de öldürüldü. Goblinlerin saf kötü olması fikri hoşuma gitmedi. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Okuduysan ses ver!