19 Kasım 2017 Pazar

Manolya Kokulu Hikayeler


Manolya Kokulu Hikayeler 
Ender Haluk Derince(Hazırlayan)
Yakamoz Yayınları
320 sayfa

Arka Kapak

"Her şey beklemesini bilen kişiye kendiliğinden gelir."

Kokulu Kitap Umudunu yitirme, Şu hayatta bir şeyin bitişi her zaman başka bir şeyin başlamasına sebep olmuştur. Okurken içinizi huzurla dolduracak, yüreğinizi ısıtacak, iyilik, sevgi, dostluk ve mutluluğu dile getiren birbirinden güzel 42 adet hikâyeden derlenen bu kitapla hayata keyifli bir mola verip kargaşadan sıkıntılardan uzaklaşacaksınız.

Alıntılar

''Sevgi; sevdiğin kişinin mutlu olduğunu gördükçe, onun mutluluğu ile mutlu olabilme sanatıdır.''

"Acı veriyorsa geçmiş, geçmemiş demektir."

"Ne kadar kibirli dursa da bardağın önünde eğilir çaydanlık. Öyleyse bu büyüklenme niye? Bu kibir, bu gurur niçin? Mütevazi ol... Hatta bir adım bile geçme gurur kapısından. Bardağı, insan bunun için öper daima alnından..."

"Tüm direnci kıran ve engelleri ortadan kaldıran unsur, sürekli ve kararlı çabadır."

"Hayat yokuşunu tırmanırken, zirveye çıkarken, karşılaştığımız kimselere iyi davranalım; çünkü inişte yine onlara rastlayacağız."

"Başarı, istediğini elde etmektir. Mutluluk ise elde ettiğini sevmek..."

"Keşke sen ben olsan;
seni sevmenin ne kadar zor olduğunu anlasan,
Keşke ben sen olsam,
bu kadar sevilmenin tadını çıkarsam." (Özdemir Asaf)

Sahilde yürür ve düşünürken birinin de beni düşündüğü duygusu beni sevindiriyor.

Bizi güçlü yapan yediklerimiz değil, hazmettiklerimizdir. Bizi zengin yapan kazandıklarımız değil, muhafaza ettiklerimizdir. Bizi bilgili yapan okuduklarımız değil, kafamıza yerleştirdiklerimizdir.

Öğrendim ki,
Sen tepkilerini kontrol edemezsen, tepkilerin hayatını kontrol eder...

Eğer hayatınızda hiç başarısızlık yoksa hiç risk almıyorsunuz demektir.

SEN BENİM İÇİN ÖNEMLİSİN sözcüklerinin verilebilecek en önemli hediye olduğunu buldum.

''En büyük acı, başkalarıyla paylaşmaya cesaret edemediğin acıdır."

Öğrendim ki,
Düştüğün anda seni tekmeleyeceğini düşündüğün insanlardan bazıları, kaldırmak için elini uzatır.

Yaşamda en önemli şey kazançlarımızı kullanmak değildir. Bunu herkes yapar. Asıl önemli olan kayıplarımızdan kazanç sağlamamızdır. Bu zeka gerektirir; akıllı insanlarla aptal insanlar arasındaki fark budur.

"Şartlar hiçbir zaman gerektiği gibi olmaz, bütün şartlar yerine gelinceye kadar erteleyen, hiçbir iş yapamaz." (William Feather)

Düşlerin yeterince büyük olursa, gerçeklerin bir önemi yoktur.

Benim Yorumum

Kokulu hikayeler serisine merak sardım ve başladım. Bu seri
1- Yasemin Kokulu Hikayeler
2- Manolya Kokulu Hikayeler
3- Çay Kokulu Hikayeler
4- Menekşe Kokulu Hikayeler
5- Papatya Kokulu Hikayeler
6- Kahve Kokulu Hikayeler

kitaplarından oluşuyor. Bu yazımızda manolya kokulu hikayeler var. Buraya kadar okuduğunuza göre, kitapta ne güzel yerlerin olduğunu gördünüz. Kitapta kesinlikle kendinizle ilgili bir yer var. Kitap gerçekten insanın içini ısıtan hikayelerden oluşuyor. Bu kitap aslında internette sürekli okunan hikayelerin kitap bulmuş hali. Kesinlikle tavsiye ederim. Zaten bi çırpıda okuyup bitecek bir kitap. Benim kitapta en sevdiğim alıntı Düşlerin yeterince büyük olursa gerçeklerin önemi yoktur oldu. Ne mükemmel bir söz. Ve bu söze göre güzel bir hikaye var. Gerçekten insan eğer isterse her şeyi başarabilir. Bunu tarih bize sürekli gösteriyor. Sadece yeterince istemek lazım.

Kitaptan Bazı Sayfalar

Fotoğraf kalitesi biraz düşük oldu kusura bakmayın. Resme tıklayıp açarsanız daha net oluyor.









Hadi iyi okumalar :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Okuduysan ses ver!