28 Şubat 2018 Çarşamba

Mart Ayı Planlama(ma)ları ve 1000kitap



Merhaba arkadaşlar bugün mart ayında yapmadığım planı anlatacağım :D Ocak ayında ve Şubat ayında yaptığım planlara uymadım. Gördüğünüz gibi. Planın dışına çıkıp fazladan kitap okumak iyiydi ama şubatta gerçekten yoğundum ve araya giren kitaplar sayesinde plan yetişmedi. O yüzden mart ayında sadece sayfa planı yapacağım. Hedefim günlük 50 sayfa. Yani Mart ayında 1550 sayfa. Ay sonu okuduğum kitapları listeli bir şekilde tekrar paylaşacağım. Bin Muhteşem Güneş kitabını bitirdim onun incelemesi yarım kaldı o da birkaç güne hazır olur.

Bu arada beni 1000kitap'tan takip edebilirsiniz. Nedir bu 1000kitap? 1000kitap kitap severler için bir cennet :)  Türk yapımı bir kitap data sitesi. Bir nevi goodreads'in Türkçesi :) Kitap incelemeleri, kitap alıntıları ve daha neler neler var. Bakalım 1000Kitap kendi hakkında ne demiş :)




1000Kitap.com (Bundan sonra 1000Kitap olarak anılacaktır.) 3 Mayıs 2012 ~1~ tarihinde açılmış tamamen kitap üzerine kurulu bir sosyal ağdır.

1000Kitap'ın temel amacı insanların kitapla arasındaki mesafeyi en aza indirerek, insanları kitap okumaya yönlendirmektir.

Bir kitap projesi denilince akla ilk olarak insanların gerçek bir ortamda bir araya gelip bir şeyler okuması gelir. Fakat 1000Kitap her insana bir sanal kütüphane sunarak bu hedefi gerçekleştirmeye çalışmaktadır. 1000Kitap'a kaydolduktan olduktan sonra bir profile ve bir kitaplığa sahip olursunuz. Bu kitaplığınıza şu anda okuduğunuz kitapları, daha önce okuduğunuz kitapları, yarım bıraktığınız kitapları ve okumayı düşündüğünüz kitapları ekleyebilmektesiniz. Bu sayede kendi sanal kütüphaneniz ve arşiviniz olur. Ayrıca beğendiğiniz kitapları ve yazarları profilinize ekleyerek bunlara yorum yapabilmektesiniz. Kitaplara 10 üzerinden bir puan vererek, kitapları değerlendirebilirsiniz. Kitaplığınıza eklediğiniz kitaplara göre kitap önerileri alabilir ve okuma zevkinizin benzediği diğer okurları görüp takip edebilmektesiniz. Başka okurlarla mesajlaşabilirsiniz. Takip ettiğiniz okurların son okuma durumları, paylaştıkları iletiler ve alıntıları ana sayfanızda (haber akışınızda) görebilir, bu paylaşımlara yorum yapıp, beğenebilirsiniz.

Yıllık ve ömürlük okuma hedefleri belirleyebilirsiniz.

Kütüphanenizi, kişisel bilgilerinizi ve okuma hedeflerinizi yapacağınız gizlilik ayarlarıyla gizleyebilir, herkesin görmesini engelleyebilirsiniz.

Ayrıca okurların kitaplıklarına eklediği kitap sayısı baz alınarak en çok okuyan okurlar ve benzeri listeler oluşuyor. Ve her profilde okurun bu listelerde kaçıncı sırada olduğu gözükmektedir. Bu sayede 1000Kitap'a kayıtlı diğer okurlar arasındaki sıranızı öğrenebilir ve ne kadar çok kitap okuduğunuzu ya da okumadığınızı bilme şansına sahip olursunuz.

Bütün bunlarla beraber profillere eklenen kitapların istatistikleri aracılığyla en çok okunan yazarlar, en çok okunan kitaplar ve benzeri listerleri oluşturup insanlarla paylaşıyoruz.

Kitaplar ve yazarlarla ilgili haberleri bulup paylaşıyoruz. Yazarlarla yapılan röportajları paylaşıyoruz. 

Harika değil mi :) ben ilk defa üye olduğum zaman siteyi çok eksik bulmuştum kabul ediyorum ama şu anda mükemmel durumda. Başkalarının profiline girerek okuduğu kitapları, ortak okuduğunuz kitapları gibi şeyleri görebiliyorsunuz. Facebook profiline girmekten çok daha eğlenceli :)) Yıllık hedef koyabilirsiniz mesela ben bu sene 50 kitap okumayı planladım. Üstelik 1000kitap'ın android uygulaması da var çok sevdim :)

Bugünlük de bu kadar 1000kitap'ta görüşürüz :)


4 yorum:

  1. Blog takip etkinliğinde görüp kitap sever arkadaşımı takibe alıyorum
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Metin bey, Merhabalar.

    Blog takip etkinliğinden buldum sayfalarınızı. Takipçiniz oldum.. banada beklerim.. başarılar, kolay gelsin.

    YanıtlaSil

Okuduysan ses ver!