8 Haziran 2020 Pazartesi

Yakusoku no Neverland Manga Tanıtımı


Merhaba arkadaşlar bugün size çok sevdiğim bir mangayı tanıtmak istiyorum. Orijinal ismi Yakusoku no Neverland, İngilizcesi The Promised Neverland. Ama nedense bazı yayınevleri Vadedilmiş Yokyer diye çevirmiş! Yokyer nedir ya! Neyse sakinim. Devam edelim.





Yakusoku no Neverland
Bölüm Sayısı : 180 (Devam Ediyor)
Türü: Bilimkurgu, Psikolojik, Gizem, Korku, Shounen

Hikayemiz şöyle: Ana karakterlerimiz Emma, Ray ve Norman yetimhanede kalan en zeki 3 çocuktur. Yetimhanedeki çocuklar anne dedikleri bir bakıcı tarafından sevgi dolu bir ortamda yetiştirilmekte ve uygun aile bulunduğunda ise evlatlık olarak oradan gitmektedirler. Bir gün içlerinden birinin gönderilmesi sırasında Emma ve Norman dehşet verici gerçeği öğreniyor ve kaçış mücadelesi başlıyor.

Geri kalan yazıda bol bol resim olacak :D Manganın çizimleri çok iyiydi. Özellikle karakterlerin mimiklerini bayıldım. Bu arada hiç manga okumamışlar için not: Manga sağdan sola okunur :))





Emma pozitif Ray karamsar takılıyor biraz. Animesi sadece 12 bölüm yaptı. Animenin bittiği yer mangada 37. bölüme denk geliyor. Bu animenin gizem dozu aşırı yüksek. Korku ve gerilim de olunca animeyi izlerken nefes almayı bile unuttum o derece yani. Mangada gerilimi hissedemiyoruz. Çünkü o animede o müzikler ile o ses tonları ile gerilimi hissediyorsunuz. Resmen insanın kanını donduruyor.


Emma her zaman komik :))
Animesini izleyenler size iki çift lafım var. İkinci sezon gelecek mi kesin bile değilken biz bekleyenler, animesini izleyenler daha animenin adının nereden geldiğini bile anlamamışız. O kadar çok ayrıntı var ki ilk sezon devede kulak kalır. Mangasını okuyun okutturun...



Beyin fırtınası evet. Bu manganın en güzel özelliklerinden biri buydu bence. Norman çok zeki. Manga daha en baştan bunu belli ediyor zaten.



Ebelemece deyip geçmeyin. Hiç aklınıza geldi mi bunlar :D Tabi bunlar ormanda oynayınca daha farklı oluyor :))




Böyle çok güzel, anlamlı replikler de var.



Şöyle bir yorum buldum.

Biraz yazar hakkında araştırma yapınca tahmin ettiğim gibi çok da yazarın istediği bir şey değilmiş bu. Kaiu Shirai(yazar) senaryosunu çizimlerini çok sevdiği Demizu Posuka'ya(çizer) okutuyor. Normalde senaryo okumaktan sıkılan Demizu, sonuna kadar heyecanla okuduğundan bahsediyor. Bunu mangaya dönüştürmek için anlaşıyorlar. Kendisinin de Shounen Jump ile bağlantısı olduğu için orada yayınlıyorlar(hem bir çok insana ulaşmak adına popüler bir mecra). Fakat hikaye shounen jump'a uygun olmadığı için biraz değiştiriliyor. Bu halini bile anladığım kadarıyla zar zor kabul ettirmişler. Gerçekten değiştirilmemiş halini görmeyi çok isterdim.
Tamamen seinen bir manga olsa mükemmel olurdu ama bu hali bile çok güzel.




İnsanın nerede doğduğu önemli değildir. Nasıl yaşadığı önemlidir. Sosyal sınıf farklılıkları ve ırkçılık meselerine de değinen bu mangayı herkese tavsiye ederim.

9/10

Not: Ben bu yazıyı yazdıktan 1 hafta sonra 181. bölümde manga bitti. Okumak için bu siteyi tavsiye ederim. 


7 yorum:

  1. Eline sağlık güzel bir tanıtım olmuş.

    YanıtlaSil
  2. Emeğine sağlık, güzel bir tanıtım olmuş. İlgimi çekti.

    YanıtlaSil
  3. Selam,

    The promised Neverland i ilk çıktığı günden beri çeviren ve benim için yeri çok önemli bir manga için böylesi güzel bir yazı okuduğum için teşekkür ederim. Seri yer yer tepe noktasını da gördü dip noktasını da gördü. Ama finali itibariyle damakta çok güzel bir tat bıraktı. Kesinlikle herkesin okumasını öneririm. Bununla birlikte mangadaki bazı mesajları yakalayan ve seriyi kısaca bu blog sayfasında özetleyen yazarımıza teşekkürler çok güzel yansıtmışsın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de teşekkür ederim güzel yorumunuz için.

      Sil
  4. The promised neverland benim içinde çok önemli bir seridir. İlk bölümünü okuduğumda aşık olmuştum. Hemen kendimi çevirisini yaparken buldum ve 4 yılın sonunda da finali büyük bir üzüntüyle çevirdim. Evet yer yer tepe noktasını da görse dip noktasına da görse mangayı kesinlikle öneriyorum. Mangadaki mesajları yakalayan güzel analizleriyle kısaca mangayı bu blog yazısında yorumlayan yazarımızda eline sağlık. Çok hoş bir yazı olmuş.

    YanıtlaSil

Okuduysan ses ver!