10 Ekim 2019 Perşembe

Bir Geyşanın Anıları - Arthur Golden





Bu kitabı hiç sevmedim. Kendimi zorlayarak 559 sayfayı bitirdim. 10 üzerinden 1 veriyorum kitaba. Ama hemen bir kenara atmayın kitabı. Japonya'ya ilgisi olan, aşk kitabı okumayı sevenler okuyabilir. Hafif sürükleyici havası vardı ve sonunu merak ediyordum o yüzden inat edip bitirdim. Kitabın konusu, başrolun hayatı hiç hoşuma gitmedi o yüzden tavsiye etmiyorum. Yine de kitaptan güzel alıntı, birkaç ders çıkarılabilir. Ama bi de Amerika'yı övmüş o yanını da sevmedim. Fakat yazardan dolayı bu normal.

ARKA KAPAK  

'Bu destansı roman hızla yok olan bir dünyayı gözler önüne seriyor.'
- The Times-
'Büyüleyici... anlatı sanatının en güzel örneklerinden biri... okumaya doyulmuyor.'
- Observer-
'İnanılmaz bir düş dünyasına sahip olan Golden, Sayuri'nin anılarını şiirsel bir dille anlatıyor.'
- Independent-
'Bu olağanüstü kitap yok olmuş bir dünyayı tün ayrıntılarıyla okurlara sunuyor.'
- Daily Mail-


ALINTILAR

Annesiyle babasının ağacında yaşamaya devam eden kuğu ölür, güzel ve yeteneklilerin dünyada kendi yollarını bulmak zorunda kalmalarının nedeni de budur. (sayfa 133)

Sana kendini gösterecek olan şeye dikkat et. Çünkü o şey, bulduğun zaman senin geleceğin o lacak. (sayfa 138)

yorum: Kitapta bu sözü rüyada sakallı dede söylüyor. Bizim Türk usulü aksakallı dede yani :D Eee kitapta sahiden de bu söz gerçekleşiyor. Ama ben olaya felsefik yaklaşıyorum. Bu olay her zaman ve her yerde olabilir. Karşılaştığın insanlardan bir şey öğrenebilirsin. En önemsiz dediğin insandan bile önemli bir şeyler öğrenebilirsin. O yüzden hayatı dikkatle izlemek, evrenin verdiği mesajları anlamak lazım. Simyacı kitabına bağladım. Okuyanlar anladı :D

Aslında geyşa sözcüğünün ''gey''i sanat anlamına gelir. ''Geyşa'' da sanatçı demek. (sayfa 181)

Geyşa, zamanını erkekleri büyülemeye çalışarak geçirir. (sayfa 190)

Hayatlarımızın mutluluk verici olması için geyşa olmuyoruz. Başka çaremiz olmadığı için geyşa oluyoruz. (sayfa 380)

yorum: son 3 alıntıdan kitabın özeti çıktı aslında. Geyşa aslında eğitimli, pahalı çok afedersiniz fahişe oluyor aslında. Hayatlarını erkekleri eğlendirerek geçiriyorlar. Ama herkes de geyşa olamıyor tabiki. Başka türlü bir hayat daha zor olur diye geyşa oluyorlar. Bir ömür boşa gidiyor yani...

Sonunda geriye baktığımda ne denli boş bir yaşam sürdüğümü artık itiraf edebiliyorum. (sayfa 543)

yorum: İlk defa katılıyorum. Ben de ne denli boş bir kitap okudum diyordum.

Mücadelemiz ve zaferlerimiz ne olursa olsun, onlar için ne denli acılar çekersek çekelim, hepsi kısa süre sonra kağıdın üstündeki mürekkebe damlayan su gibi akıp gidecek. (sayfa 555)

Spoiler

Kitabın başından beri daha doğrusu 150'lerden beri başkanı merak ettim. Sonunda ne olacak dedim. Hatsumomo kitabın çoğunu etkiledi zaten. Hatsumomo olayı bitince eee ne kaldı ki derken savaş çıktı ama savaş olayı çok hızlı geçildi ve bol bol Amerika'yı övdü zaten. En son olay başkana bağlandı. Merakımız giderildi. Derken kitabın sonunda yıllar hızla geçti. Amerika'ya taşındılar yine Amerika övüldü. Başkan öldü kitap da bitti.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Okuduysan ses ver!