19 Ekim 2019 Cumartesi

Yeni Başlayanlar İçin Kitap Önerileri



Merhaba kitap severler. Böyle bir yazı yazmak istedim ama bunu yazarken bir kitap kurdu olarak değil kitap sever olarak yazdığımı belirtmek istiyorum. Ayrıca şuraya
Kaydettiğim 129 kitap ve 2 dergi ile sınırlı olacak tavsiyelerim.



1. Küçük Prens

Çocuk kitabı gibi görünse de çok felsefik düşünceler çıkarılabilir. Herkes okumalı bence.

2. Simyacı

Gerek kurgusu, gerek verdiği mesajlar, gerek felsefesi kesinlikle okumaya değer.



3. Kalbin Temizse Hikayen Mutlu Biter

Benim favori kişisel gelişim kitabım. Alıntılara bakarsanız almak zorunda kalırsınız :D


4. Hayvan Çiftliği

George Orwell olmadan da olmaz tabi.


5. 1984

George Orwell kitabı okumak için önce Hayvan Çiftliği sonra 1984 okumak lazım. Böylece distopyaya da girmiş olduk :)


6. Uçurtma Avcısı

Anlatılmaz yaşanır. Dünyanın en tehlikeli şehrini anlatan bu kitabı okumazsak kesinlikle olmaz.


7. Şeytan Arkadaşlık İsteği Gönderdi 

Benim favori yazarım Hasan Uzun'un eseri. Kitabı sevenler benim gibi yazarın diğer kitaplarını da hemen okumak isteyebilir :)


8. Robinson Crusoe (yapı kredi yayınları)

Şuraya bir tane de Dünya Klasiklerinden bir kitap koyalım ayıp olmasın :D şaka bir yana kesinlikle yapı kredi yayınları alın, çünkü kitabın devamını basan tek yayın bu.


9. Da Vinci Şifresi

Dan Brown'u es geçmek olmaz. Bu kitaptan sonra diğer Dan Brown kitapları otomatik gelir. Benim favorim Dijital Kale :)


10. 10 Küçük Zenci

Cinayet romanları yazmada en iyi yazarın en iyi kitabı :)


11. Olasılıksız

Çoğu kişinin kitap okumaya ilk başladığında okuduğu sürükleyici o roman.


12. Kendine Bir İyilik Yap

Carpediem yayınlarını bilenler nedense az. Siz de kendinize bir iyilik yapın ve carpediem yayınlarına bu kitapla başlayın :)


13. Yaşar Ne Yaşar Ne Yaşamaz 

Aziz Nesin seni de unutmadım. Bu kitabı okurken çok gülseniz de arada bir düşündürecek.


14. Bütün İyiler Biraz Küskündür

Bir gazetecinin kaleminden başından geçenlerin de anlatıldığı sohbet tadında güzel bir kitap.




SON

Liste hakkında ne düşünüyorsunuz? Yorum yapmayı unutmayın :)

6 yorum:

  1. Çoğunluğu okuduğum kitaplar. Okumadıklarım da ilgimi çekti diyebilirim.

    Dijital Kale, benim de yazardan favori kitabım. Yıllardır filminin gelmesini bekliyorum. Adam Fawer'dan ben Empati'yi daha çok seviyorum. Yine yazarın Uçurtma Avcısı daha popüler olsa da ben Bin Muhteşem Güneş'i daha çok sevmiştim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Popüler kitaplardan ve sevdiğim kitaplardan karışık bir liste yaptım zaten :)) hepsi çok güzel hemen bitirmelik kitaplar. Şiddetle tavsiye ederim.

      Evet empati de güzeldi kesinlikle. Uçurtma Avcısı ve Bin Muhteşem Güneş hakkında çok ayrım yapmıyorum aslında. O yazarın her kitabı çok etkileyici.

      Sil
  2. Her biri birbirinden güzel, değerli kitaplar. Güzel liste, teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim, güzel yorumun için :)

      Sil
  3. 2 kitap hariç hepsini okumuşum ama bir çoğunu yeni başlayanlar için önermem şahsen hocam. İçinde ağır kitaplar var çünkü. İlk kez kitaba başlayacaklar için sevdiği film ve dizilerin içeriği ile uyuşan kitapları okumasıdır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizin dediğiniz içeriğe giren uçurtma avcısı ve 1984 var. Evet özellikle uçurtma avcısı insanı sarsıyor. Zaten o yüzden tavsiye ediyorum. İnsanı sarsan kitaplar okumak lazım bence... Yorumun için teşekkürler :)

      Sil

Okuduysan ses ver!