20 Şubat 2020 Perşembe

Güzel Bir Hayat Başarısızlığın Yararları ve Hayal Gücünün Önemi - J.K. Rowling


Güzel ve kısa bir kitaptı. Herkese tavsiye ederim. Rowling neler neler yaşamış diyorsunuz okurken. Gerçekten çok ders çıkarılacak yerler var kitapta. Ben en çok şu kısımdan etkilendim.
"Başka herhangi bir alanda başarılı olabilseydim, belki de kendimi gerçekten ait hissettiğim tek alanda başarılı olmak için gereken kararlılığı asla gösteremeyecektim."
Başka alanda başarılı olsa belki de Rowling hiç yazar olmayacak ve biz de onu tanımayacaktık. Bu alıntıyı dostuma attım ve onun verdiği tepki çok güzeldi :
"Vay babasını, gerçekten de kader bizi biz yapacak işlere/kişiliklere yönlendirmek için 'benim' dediğin şeyleri senden alıyor ve sonrasında ise aslında ben buymuşum dedirtiyor insana."

Alıntılar

Hayat bir hikaye gibidir;
Ne kadar uzun olduğu değil,
Ne kadar güzel olduğu önemlidir.
Seneca

Yetenek ve zeka bugüne kadar kimseyi Kader'in cilvelerinden koruyamamıştır.

Başka herhangi bir alanda başarılı olabilseydim, belki de kendimi gerçekten ait hissettiğim tek alanda başarılı olmak için gereken kararlılığı asla gösteremeyecektim.

Bir konuda başarısız olmadan yaşamak imkansızdır tabii çok temkinli yaşamadıysanız ki bu tam olarak yaşamak sayılmayacağından özünde başarısızlıktır.

Kitaplarımdaki gibi bir Zaman Döndürücüm olsa, yirmi bir yaşındaki halime mutluluğun, hayatın bir başarı ya da kazanımlar listesinden ibaret olmadığını söylerdim.

Empati kuramayanlar gerçek canavarların ortaya çıkmasına neden oluyor. Hiç kötülük yapmasak da ilgisizliğimizle yapılan kötülüklere göz yummuş oluyoruz.

Hayatımda istediğim tek şeyin roman yazmak olduğundan emindim. Ne var ki, yoksul ailelerden gelen ve üniversite eğitimi almamış annemle babam zengin hayal gücümü, ev kredisinin taksitlerini ödemeye ya da emekli maaşını garanti etmeye yetmeyecek bir tür antikalık olarak görüyorlardı.
...Bu noktada bir konuyu açıklığa kavuşturmak istiyorum: Bakış açılarından dolayı ailemi kesinlikle suçlamıyorum. Sizi yanlış yola yönlendirdikleri için ailenizi bir yere kadar suçlayabilirsiniz : Direksiyonun başına geçecek kadar büyüdüğünüzde sorumluluk artık sizindir. Dahası yoksulluk çekmemi istemedikleri için ailemi eleştiremem.

Şayet statünüzü ve nüfuzunuzu sesi olmayanlar için sesinizi yükseltmek adına kullanmayı tercih ederseniz; kendinizi sadece güçlüyle değil, güçsüz olanla da özdeştirmeyi tercih ederseniz; kendinizi sizinle aynı avantajlara sahip olmayan insanların yerine koyma becerinizi korursanız, işte o zaman varlığınızla sadece aileniz değil, gerçekliklerini değiştirmeye yardım ettiğiniz binlerce, milyonlarca insan da iftihar edecektir. Dünyayı değiştirmek için büyüye ihtiyacımız yok; ihtiyacımız olan gücü zaten içimizde taşıyoruz: Daha iyisini hayal etme gücümüz var.

4 yorum:

  1. Güzel kitaba benziyor listeme aldım, teşekkürler paylaşım için :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim bu güzel yorumun için. Keyifli okumalar :)

      Sil
  2. Bu kitaptan haberim yoktu. Yazarın Harry Potter serisinin birçok yayınevi tarafından reddedildiğini biliyordum. Bence yazarı bile serinin bu kadar başarılı olacağını tahmin etmemiştir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir umuttur yaşamak. Rowling doğru yönde bir adım atmış ve karşılığını da fazlasıyla almış. Tabiki bilmiyordu. Kitabında hayatından da biraz bahsetmiş, tavsiye ederim.

      Sil

Okuduysan ses ver!