17 Nisan 2020 Cuma

Aklımdan Geçenler 7

Düşünüyorum, düşünmek istemediğimi. Ama yine de düşünmeye devam ediyorum. Düşünmemek için, aklımı başka şeylerle vermek için kitap okuyorum, film ve anime izliyorum. Ama olmuyor. Bilinçaltım aktif sonuçta. O kitabın içinden, o filmin, o animenin içinden yine tam da aklımdan geçen yerleri buluyor. ''Aha işte buldum'' diye çığlık atıyor sanki. Forum sitelerine, haber sitelerine bakıyorum, yorum yapılan yerlere bakıyorum yine aynı sonuç oluyor resmen. Düşünmeden edemiyorum. Mesela J. K. Rowling'in Güzel Bir Hayat kitabında ''Bildiğim en büyük başarısızlık örneği bendim. '' demesi aklımdan çıkmıyor.


Biraz bencilce olacak belki ama 2020 bana o kadar da kötü gelmiyor. Kendimi Zetsuen no Tempest animesinde gibi hissediyorum. O animede dünya çapında büyük olaylar olurken başkarakterlerin umrunda değildi. Çünkü onlar için hayat bir noktadan sonra durmuştu. Öyle büyük bir kayıpları vardı ki artık ondan sonra ne olduysa önemli değildi... 

Geçen gün Cemil Meriç'in bir alıntısını okudum. Alıntıda tam beni anlatan kısım vardı. ''Realiteden uzaklaşır, kitaptaki olaylara bağlanır. '' Tamam da benim amacım bu zaten. Öte yandan yıllar önce okuduğum ama sevdiğim için defalarca okuduğum yazının ''Hayatın boyunca kendini güçsüz hissettin sen. Bu kitabı okurken kendini güçlü hayal edersin. Ama bu hayallere dalıp gerçek hayatı, yaşamayı unutmak doğru değildir. Kitabı kapattıktan sonra kıçını kaldır ve memnun olmadığın şeyler konusunda bir şeyler yap.'' bu kısmı da sürekli aklıma geliyor. 

En son da şuna bakıyorum. 


2 yorum:

  1. "Ama bu hayallere dalıp gerçek hayatı, yaşamayı unutmak doğru değildir. Kitabı kapattıktan sonra kıçını kaldır ve memnun olmadığın şeyler konusunda bir şeyler yap."

    Bu alıntıyı her gün görebileceğim bir yere yazıp okumalıyım. Tam da ihtiyacım olan sözler. Teşekkürler :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de teşekkür ederim yorum için :) ayrıca o alıntıyı aldığım yazıyı da okumanızı tavsiye ederim. Harry Potter üzerine yazılmış en güzel yazı bence.
      https://fantastikcanavarlar.com/dusunseli/19-yil-sonra-kacis-edebiyatina-bir-de-kelid-aynasindan-bakin/amp/

      Sil

Okuduysan ses ver!